isabella: rätt tränare för rätt här

Vem/vilka tränare tränar ni för? vad är en bra tränare och en dålig tränare?

tränare i sporten ridning är jätte viktigt. Vi tar oss inte till SM på egen hand. Det spelar ingen roll om det är mamma som står där och skriker åt mig vad jag ska göra eller on det är jan brink. Vi alla behöver någon gång hjälp. Och man är riktigt feg om man inte vågar erkänna det!
 
Hur vet man då att man tränar för rätt tränare? för vissa tränar matchar man bara inte ihop med. Förut när jag väl hoppade, då hoppade jag för sandra odelberg. Hon och jag passade inte alls ihop. Jasg tyckte det va en grymt bra tränare och jag älskade verkligen hennes övningar! hade jag inte varit så rädd och hoppa som jag alltid varit hade hon säkert varit grym! hon ser verkligen vad ryttare och häst klarar av tillsammans och vet precis vilka höjder vi klarar av att hoppa. Jag hoppade en gång och det slutade med en oxer på 125cm och jag ha aldrig varit så rädd. Det sslutade med att jag sluta hoppa för henne. vi matchade inte ihop. Men tränaren är grym!
 
Senare när jag började rida dressyr började jag rida för Boel. Hon lärde mig rätt, lätt och bra! jag rider fortfarande för henne och hennes dotten, Josefin. Jag älskar verkligen deras sett att arbeta och lösa problem. Dom hoppar allt annat en upp till för svåra saker. Man ska klara av västen förvänd innan man lägger till byten. T.EX.

Det är det jag tycker tränare ska visa. Säkerhet och trygghet. Vad för tränare tränar ni för? 
 

Jag har även tränat för arnold assarsson. Så himla rolig tränare! har verkligen bara skrattar fram det negativa och sprutar ut det possetiva! så hilma roligt. Skulle aldrig kunna klara av att träna för någon som bara lägger fram det negativa. det är ju inte det man vill höra? man vill höra att man har gjort rätt eller vad man kan göra bättre. Tränare är till för att bygga upp självförtroende och samspel, inte förstöra de!
 



Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Bra inlägg! :)

2013-02-08 @ 16:36:40
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen