amanda: nu kör vi

Nu en gång för alla är det slut. Ätit så mycket skräpmat hela jullovet så jag blir äcklad av mig själv. Nu är det dags att byta ut pizzan mot t.ex en smoothie eller fisk (fast jag verkligen hatar fisk så skippar det tack haha). Men jag tror på teorin som bevisar att om man förbjuder all skräpmat blir man mer beroende för man tänker på det hela tiden så jag kör såhär - äta skräpmat MAX en gång per vecka, inga ursäkter. Och om man bjuds på skräpmat, ta mycket grönsaker istället för massor av potatis, pasta eller ris. Bara onödiga kolhydrater! Ska få hjälp av pappa, han har ju trots allt gått ner nästan halva sin kroppsvikt så vi ska köra på det här. Jag vill inte vara en vandrande pinne med skelett och skinn utan jag ska ha muskler - om jag så måste väga 80 kg så ska jag må bra, ha en sund kropp och leva livet ändå. I sommar ska jag vara fit for fight så bäst att starta på en gång. Lovar ni att ni läxar upp mig om jag slarvar? Vi gör det här tillsammans.
  • Gå ut mer långpromenader med Milo - både han & jag får bra motion! 
  • Äta mindre portioner stegvis.
  • Dricka mycket vatten, försöka få i mig 2 liter per dag iallafall!
  • Köra hemma-träning, alltså lätta övningar för att styrka upp mage, rygg och axlar!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen