amanda: planering

Vi har, som ni kanske vet, varit i en enorm svacka några veckor nu. Vi har kommit in i en ond cirkel liksom. Jag har försökt bytt bett & träns, kiropraktor har varit ute och kollat på henne & även tandläkare men inget har varit fel på henne. Men nu känns det som det har släppt lite iallafall! Jag har bytt sadel och ett dyon träns är beställt. Det är galet vad utrustning kan göra en sån stor skillnad, var noga med det. Och ta hellre ut en kiropraktor en gång för mycket än en gång för lite!
 
♦ Vi kommer endast att rida "seriöst" för tränare och inte när vi rider själva. (vi rider för tränare måndagar & torsdagar, eventuellt onsdagar ibland.)  Det är så lätt att vi skapar en ond cirkel när ingen tränare är där och kan hjälpa...
 
♦ .... istället myser vi de dagar vi inte rider för tränare - busar i paddocken, har kul i skogen, tar en extra lång mysstund i stallet med godis & gos eller gör det hon älskar mest - hoppa. 
 
♦ Vi startar inte en enda programträning om jag inte känner att vi är 100% redo för det!
 
♦ Det här är mer ett mål än en planering och det är att vi skall kunna hoppa en bana på ca 70 cm utan att det kaosar. Alltså Ettan kan göra det i sömnen, inga problem. Men det är mig det är fel på. Det sitter i mitt huvud, det blir som en spärr. Så det är mer mitt mål än vårt mål.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen