amanda: min enda förebild

Jag har en förebild. Endast en. Det här är en ryttare som verkligen vet varför, hur och när man ska hjälpa hästen för att få det bästa resultatet. Det är Arnold Assarsson. 

Arnold var hos oss för några år sedan och hade träning och det var då jag fastnade för hans sätt att lära ut, hans syn på hästhantering och hans ridning. Han är otroligt noggrann med ridningen och tar inga genvägar utan han jobbar med sina hästar på ett lugnt och fint sätt. Bara för några dagar sen upptäckte jag till min förtjusning att han hade trampat in här i blogg-världen, jag sträckläste hans blogg och alla hans inlägg haha! Så många bra tankar, funderingar och framförallt visar han olika övningar som vem som helst kan göra. Han ger tips i både text och film så det är lätt att förstå. 
Jag kommer vara en trogen läsare i framtiden och ta in all information han skriver och testa det på Ettan, så kul med motivation!
 
En dröm för mig är att någon gång träna för Arnold. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen